القائمة الرئيسية

الصفحات

احدث سوفت HYPER X7‎‏ معالج 1507 بالاضافة الى تحديث iptv مجانا

هايبر x7
هايبر x7

اعدادات الاوليه وتشغيل الشاشه لاول مره فانت بالتاكيد عملتها كده زي ما انا نوهت واكدت على المعلومه ديت اكثر من مره في الفيديو عشان اي ملف قنوات تنزله عندك يشتغل لو مش عارف هسيب لك الرابط موجود برده في الوصف اسفل الفيديو وعشان ترجع للاعداد دوت فللاسف ما فيش غير ه، تحويل رسيفر هايبر x7 ،و حل واحد بس انك تعمل اعاده ضبط مصنع لما نيجي اننا ننسخ القنوات هندخل على الاعدادات هنجيب كل الاعدادات وبعدين هنزل لتحت على خيار اسمه البث ومنها اروح على اعدادات الخبير هلاقي، كود تفعيل iptv رسيفر هايبر x7 2024 ، في عندي خيار اسمه نقل قائمه القنوات بيقول لي هنا دخل رمز البي اي ان اللي هو مثلا اربع اصفار ده لو انت ما غيرتوش ده الرقم دوس على استيراد من جهاز اليو اس بي في عند خيار اسمه تصدير الاول اله اليو اس بي دوت في حاله انك انت عندك اصلا مل.



ف قنوات جاهز على الشاشه مرتبه انت مظبطه لان الملف اللي انت هتضيفه دوت اول ما تنسخه من الشاشه هيحذف كل حاجه موجوده عندك فمهم لو انت قنوات مترتبه ع، فلاشة رسيفر هايبر x7 ،ندك انق الملف ده ما اشتغلش في حاله ان الترتيب ما عجبكش هكذا طب خلينا ندوس على استيراد من جهاز اليو اس بي هنا برده بيقول لك نسخ قائمه القنوات ستحذف قائمه القنوات الحاليه على، تحميل سوفت وير رسيفر هايبر x7 ، التلفزيون فانا هقول له موافق بيبدا النسخ خلينا مكملين الفيديو يمكن في مشكله او حاجه طيب وعيدوا مره ثانيه وي بس كده كده تم النسخ بنجاح ولكن انا للاسف ما فيش عندي اقدر اني اوريك القنوات والترتيب بتاعهم كل الكلام دوت فهسيبه لك انك انت تشوفه براحتك وعلى الع.

كود تفعيل iptv رسيفر هايبر x7


موم هو نفس الترتيب اللي انا بعمله كل مره قنوات الدينيه وبعدين القنوات اللي بتقدم محتوى متنوع وكل الحاجات النهارده عندك اي سؤال او استفسار سيبه تحت، احدث سوفت وير رسيفر هايبر x7 ، في التعليقات والسلام عليكم السلام عليكم يا اهلا وسهلا بيك في فيديو جديد لو حضرتك اشتريت مؤخرا شاشه سامسونج تانيه عادي زي ريموت دوت هتلاقي في عندنا عدد كبير من الازرار زي الازر، ملف قنوات رسيفر هايبر x7 ،ار بدايه من الواحد لالاسرار ديت مش موجوده هنا في عندك زرار كانت من الصوت والتعليه والخفض وكل الكلام دوت مش موجود هنا ولكن كل الزرار من هنا له اكثر من وظيفه بيعملها ممكن الزرار لواحد بتوصل الوزير بتاعته للطلب يجمع كل.



 الخصائص بتاعه الريموت فعشان كده قررت اني اعمل الفيديو دوت فعلى طول يلا بينا على الشر طيب بدايه الريموت اللي احنا هنشرح عليه هو احدث ريمو، كود تفعيل رسيفر هايبر x7 ،ت من سامسونج بيشتغل عن طريق الطاقه الشمسيه او بشحن اقدم مش هتلاقي اي فرق كل الفرق بس ان هو بيشتغل عن طريق البطاريه نفس الازرار نفس الخصائص نفس كل حاجه دوت هر، كيفية تحديث رسيفر هايبر x7 ،يموت شاشه ال جي بالمناسبه انا كنت شرحت كل حاجه فيها واعدادات بدء التشغيل ويظبطنا كل الاعدادات مع بعضها في قائمه تشغيل كامله لو حابب انك ترجع لك كميه الازرار اللي موجوده دي كلها تم اخت زي ما نعرف قدام شويه في الفيديو فخلينا نبدا ع.

تحديث رسيفر هايبر x7


لى طول الشرح بدايه انت بتعلي وتوطي الصوت عن طريق الزرارين دول اللي معمول عليه زائد بتبدا انك انت تعلي والمعمول عليه ناقص عندنا التلفزيون طبعا لان انا هن، احدث ملف قنوات رسيفر هايبر x7 ،ا بنبدا اننا نقلب في القنوات بالشكل دوت لتحت لفوق هكذا لو انا محتاج انك اكتم الصوت فبطل ضغطه واحده على الزرار اللي بيعلي ويوقف كده اكتمل الصوت بالفعل لو انا ، ريموت رسيفر هايبر x7 ،ضغطت عليه ضغطه مطوله بالشكل دوت وسبت هيفتح لي قائمه اسمها قائمه شكل بسيط طيب من هنا الازرار اللي انا بقلب منها لو انا عايز افتح قائمه القنوات بقى كلها اللي هي القنوات الكبيره او الكبيره بضغط عليها بالشكل ده والضغطه مطوله بس وسيم بيبد.



ا ان هو يفتح معايا قائمه القنوات العاديه عشان تختار منها قناه وبنقلب بالاسهم عن طريق السهم اللي فوق تحت يمين وشمال فار بنرفع هنا كده تكه بيه بيجيب لي قائمه جديد، جرير هايبر x ،ه او بيجيب لي صفحه جديده بيقلب يعني بالقنوات لقدام اوقنوات طيب خلينا نحدد على اي قناه مثلا لو انا ضغطت ضغطه واحده بس مش ضغطه مطوله ضغطه واحده سريعه بالشكل دوت فيف، تفعيل رسيفر هايبر x7 ،تح لي الدليل ايه اللي بيتم عرض في مواعيد البرامج والم توقيت معين لبرنامج او مسلسل اول ما يجي الشاشه تشتغل في تقدر انك انت تعمله من هنا طيب جميل جدا ده بالنسبه لوظيفه الزرارين دول في عندنا الزرار هنا زرار الهوم لو ضغ.

سوفت رسيفر هايبر x7


طت عليه بالشكل دوت فبيفتح لي قائمه السمارت من خلال هتقدر انك انت تقلب ما بين التلفزيون او ما بين التطبيقات عليك التلفزيون كذلك تقدر تغش على التطبيقات بتاعت، اخر تحديث رسيفر هايبر x7 ،ك طبعا احنا بنقلب من خلال الزرارين الاربعه اللي هنا دول هم اربع اسهم او اربع اسرار فوق وتحت يمين وشمال وفي النص بيضات على الاوكي طيب جميل جدا لحد دلوقتي الدنيا بسي، احدث سوفت رسيفر هايبر x7 ،طه لو انا رحت على زرار الترس اللي احنا شايفينه دوت هتلاقي مكتوب عليه اوضاع التعليل ضغطه واحده بالشكل دوت هيفتح لي الاعدادات ضغطه كمان هيفتح لي الارقام عشان اكتب رقم معين زي مثلا ما في الريموت هنا انا بكتب عايز ال.



قناه ولكن هنا بيفتح لك قائمه القنوات بكتب القناهمثلا ادي واحد ثم سته ثم صفر وبعدين بقول له في الاخر طيب تمام لو ضغطت عليه كمان مره ضغطه ثالثه هيجيب لي معلوم، هايبر 7 ،ات لو ضغطت عليها هيديني معلومات عن القناه لو القناه بتدعم الخاصيه ديت انها تعرض لك البرنامج اللي شغال عليها هو ايه هيبتدي من الساعه كام للساعه كام لو انت عايز انك تعمل ، رسيفر هايبر x6 ،له تذكير مثلا او تسجيل انك انت الملونه ديت هتلاقي عليها الازرار الملونه ديت هتلاقيها بتعمل وظيفه معينه بس في الريموت لما تكون واقف مثلا في مكان او في مكان بتاع اعدادات في الشاشه فبتلاقيه بيقول لك اضغط مثلا على الاسرار الملون.

سوفت وير رسيفر هايبر x7


ه ديت عشان تحدد الاختيارات اللي هي كذا او كذا فالوظيفه بتاعتي عاده انت واخيرا زرار البحث الصوتي تضغط عليه ضغطه مطوله ولكن الشاشه طبعا مش بتدعم العرب، رسيفر هايبر x8 ،يه الشات سامسونج للاسف مش بتدعم العربي بتدعم الانجليزي بس والبحث الصوتي هنا بيتم عن طريق المساعد الصوتي اللي هو بيكس باي الخاص بسامسونج واللي موجود برده على، رسيفر هايبر x9 ، اجهزه سامسونج بس كده لورا وظيفه الزرار دوت ان هو بيوقف ويشغل لو انت فاتح فيديو لو انت فاتح فيلم مثلا او فيديو على اليوتيوب حاجه في المستعرض تضغط عليه ضغطه واحده فيوقف تضغط عليه ضغطه ثانيه فيبدا ان هو يشغل الفيلم واخيرا.



 في عندنا الاربع ازرار دمت هم عباره عن حقيقتهم قبل كده لو انا ضغطت مثلا على زرار المكتوب عليه هنا شاهد فيفتح لي تطبيق شاهد في اي بيبدا ان هو يفتح معايا لو انا، رسيفر هايبر x9 برو ، ضغطت ضغطه ثانيه على هنا فبيفتح لي تطبيق نتفليكس بيقول لي التسجيل خروج ولا تسجيل دخول فتح معايا النتفليكس هنا لو انا ضغطت على امازون برايم برده بيف طيب في عندنا برده نق، رسيفر هايبر x9 pro ،طه ثانيه انت يمكن تحتار فيها لو انت مشغل الشاشه جديده خلينا نرجع بس لورا كده لو انا دخلت مثلا على التطبيقات وبالمناسبه انت برده مش هتقدر تحمل اي تطبيق ولا تستخدم اي من الخدمات السمارت الا لما تفعل حساب سامسو.

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

التنقل السريع